Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, ξεκινάμε να παίζουμε διάφορα κινητικά παιχνίδια όπου το νήπιο λαμβάνει μέρος ατομικά, σε ζευγαράκια ή ομαδικά. Πολλές φορές τυχαίνει τα παιδιά να επιλέγουν τον ίδιο φίλο για να κάνουν ζευγάρι ή να μην ξέρουν ποιον να διαλέξουν -ειδικά τα πιο συνεσταλμένα- με αποτέλεσμα να κάθονται παράμερα και να παρακολουθούν τα άλλα.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να τα βοηθήσουμε, δίνοντας τους επιλογές. Το ίδιο το παιχνίδι δεν είναι κάτι καινούριο, σίγουρα παίζεται με πολλές παραλλαγές στα νηπιαγωγεία. Η ιδιαιτερότητα του είναι η εξής: το παπουτσάκι που κάθε φορά επιλέγουν τα παιδιά και ψάχνουν για το ζευγαράκι του. Ζωγραφίσαμε ίδια ζευγάρια παπουτσάκια και στη συνέχεια τα πλαστικοποιήσαμε και τα κόψαμε. Τα μοιράσαμε στο πάτωμα της τάξης και κάθε φορά δίναμε εντολές στα παιδιά όπως όσο χτυπώ το ταμπουρίνο, να περπατούν ανάμεσα τους ελεύθερα, μόλις σταματήσω να πιάσουν ένα -όποιο να ΄ναι- και να ψάξουν να βρουν το παιδί που κρατάει το όμοιο του.
Τα δύο παιδιά γίνονται ζευγαράκι και κάνουν διάφορα μαζί όπως προχωρούν αγκαζέ, ακουμπούν τις κοιλιές τους, τις πλάτες τους, γίνονται αγάλματα, περπατούν με μικρά ή μεγάλα βήματα, προσπαθούν να περπατήσουν έχοντας ένα μπαλόνι στηριγμένο ανάμεσα τους και ότι άλλο φανταστείτε. Στη συνέχεια πρέπει να αφήσουν το παπουτσάκι κάτω και να προχωρούν πάλι ανάμεσα τους όσο χτυπά το ταμπουρίνο. Μόλις σταματήσει διαλέγουν πάλι ένα άλλο.
Μ΄αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνονται όλα τα παιδιά να πάρουν μέρος στο παιχνίδι και να μη γίνονται συνεχώς τα ίδια ζευγάρια. Επιπλέον δουλεύουμε ταυτόχρονα τα χρώματα και διασκεδάζουμε! Το πατρόν για τα παπουτσάκια, το βρήκα εδώ.
Στη δική μας τάξη τα παπούτσια θα δώσουν και πολλές άλλες ιδέες όπως σε ποια παραμύθια αναφέρονται - το γοβάκι της Σταχτοπούτα, ο παπουτσωμένος γάτος κα- η ιστορία ενός παπουτσιού: που πήγε, τι πάτησε, πως λερώθηκε, πως πάλιωσε, τα είδη των παπουτσιών, ευκαιρία να μάθουμε και να τα δένουμε και άλλα πολλά. Η φαντασία των παιδιών ανεξάντλητη - καθώς και η δική μας!!!
Νηπιαγωγοί: Αραβανή Β., Γραμματικοπούλου Χ.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να τα βοηθήσουμε, δίνοντας τους επιλογές. Το ίδιο το παιχνίδι δεν είναι κάτι καινούριο, σίγουρα παίζεται με πολλές παραλλαγές στα νηπιαγωγεία. Η ιδιαιτερότητα του είναι η εξής: το παπουτσάκι που κάθε φορά επιλέγουν τα παιδιά και ψάχνουν για το ζευγαράκι του. Ζωγραφίσαμε ίδια ζευγάρια παπουτσάκια και στη συνέχεια τα πλαστικοποιήσαμε και τα κόψαμε. Τα μοιράσαμε στο πάτωμα της τάξης και κάθε φορά δίναμε εντολές στα παιδιά όπως όσο χτυπώ το ταμπουρίνο, να περπατούν ανάμεσα τους ελεύθερα, μόλις σταματήσω να πιάσουν ένα -όποιο να ΄ναι- και να ψάξουν να βρουν το παιδί που κρατάει το όμοιο του.
Τα δύο παιδιά γίνονται ζευγαράκι και κάνουν διάφορα μαζί όπως προχωρούν αγκαζέ, ακουμπούν τις κοιλιές τους, τις πλάτες τους, γίνονται αγάλματα, περπατούν με μικρά ή μεγάλα βήματα, προσπαθούν να περπατήσουν έχοντας ένα μπαλόνι στηριγμένο ανάμεσα τους και ότι άλλο φανταστείτε. Στη συνέχεια πρέπει να αφήσουν το παπουτσάκι κάτω και να προχωρούν πάλι ανάμεσα τους όσο χτυπά το ταμπουρίνο. Μόλις σταματήσει διαλέγουν πάλι ένα άλλο.
Μ΄αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνονται όλα τα παιδιά να πάρουν μέρος στο παιχνίδι και να μη γίνονται συνεχώς τα ίδια ζευγάρια. Επιπλέον δουλεύουμε ταυτόχρονα τα χρώματα και διασκεδάζουμε! Το πατρόν για τα παπουτσάκια, το βρήκα εδώ.
Στη δική μας τάξη τα παπούτσια θα δώσουν και πολλές άλλες ιδέες όπως σε ποια παραμύθια αναφέρονται - το γοβάκι της Σταχτοπούτα, ο παπουτσωμένος γάτος κα- η ιστορία ενός παπουτσιού: που πήγε, τι πάτησε, πως λερώθηκε, πως πάλιωσε, τα είδη των παπουτσιών, ευκαιρία να μάθουμε και να τα δένουμε και άλλα πολλά. Η φαντασία των παιδιών ανεξάντλητη - καθώς και η δική μας!!!
Νηπιαγωγοί: Αραβανή Β., Γραμματικοπούλου Χ.
Ωραίο Βιβή!!Καλή σχολική χρονιά!!!!Καλές δημιουργίες!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία δραστηριότητα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε, καλή χρονιά σε όλους μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ωραία δραστηριότητα.......αλλά ζήλεψα το πάτωμα σας........θάλασσα σωστή !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή