Δραστηριότητες για την κατανόηση του σώματος
Διατροφή
Στοματική Υγιεινή
Αισθήσεις
Μιλάμε για τις αισθήσεις.
Όραση: τι βλέπουμε με τα μάτια μας; Όμορφα και άσχημα πράγματα, ζωγραφίζουμε όλοι μαζί μία όμορφη εικόνα.
Συζητάμε για τους ανθρώπους που δε βλέπουν και αντιλαμβάνονται τον κόσμο με τις υπόλοιπες αισθήσεις τους. Με κλειστά τα μάτια προσπαθούμε να μαντέψουμε, ποιος φίλος είναι απέναντί μας.
Γεύση: μέσα από πίνακες αναφοράς εντοπίζουμε τα αισθητήρια όργανα και τη λειτουργία τους. Μιλάμε για τα είδη των γεύσεων: γλυκό, πικρό, ξινό, αλμυρό, καυτερό. Επιλέγουμε την αγαπημένη μας γεύση και το αγαπημένο μας φαγητό.
Πειραματιζόμαστε. Κλείνουμε τα μάτια με μαντήλι και μαντεύουμε τι τρώμε και τι γεύση έχει: σοκολάτα, πατατάκια, ξύδι, αλάτι, ζάχαρη κα.
Κάνουμε έναν πίνακα, ζωγραφίζοντας δίπλα σε κάθε γεύση, τις τροφές ή τα φαγητά που αντιστοιχούν.
Ακοή: μιλήσαμε για την ανατομία του αυτιού και το ταξίδι του ήχου.
Παίξαμε τα εξής παιχνίδια: με κλειστά μάτια, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποιος φίλος μας απευθύνεται και ακούγοντας ήχους φωνών ζώων, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια είναι.
Όσφρηση: μιλήσαμε για τις ευχάριστες και δυσάρεστες μυρωδιές, με κλειστά τα μάτια προσπαθούμε να μαντέψουμε αντικείμενα από τη μυρωδιά τους (ρίγανη, κανέλα, οινόπνευμα, άρωμα, κρεμοσάπουνο κα).
Νηπιαγωγοί: Κουκουτσά Μαρία, Σανίδα Στέλλα
- Ξεκινήσαμε την κουβέντα μας για το ανθρώπινο σώμα με αφορμή την εκγύμναση και τραγούδια όπως τα: "μικρό παιδάκι με σώμα γερό", "βόλτα στο σώμα" και "χόκι-πόκι".
- Κάναμε το περίγραμμα του σώματος ενός παιδιού σε χαρτί του μέτρου. Εντοπίσαμε τα εξωτερικά μέλη και όργανα του σώματος, αναφέραμε τη λειτουργία τους και τα ζωγραφίσαμε στο χαρτί. Στη συνέχεια γράψαμε το όνομα τους.
- Προχωράμε στα εσωτερικά όργανα του σώματος. Ποια είναι; Τι ξέρουμε για αυτά; Τα βλέπουμε σε βιβλία και στο πρόπλασμα.
- Παίζουμε κινητικό παιχνίδι. Σκορπίζουμε στο πάτωμα τόσα στεφάνια όσο και ο αριθμός των παιδιών και χορεύουμε γύρω από αυτά. Στην παύση της μουσικής, βάζουμε μέσα στο στεφάνι το μέλος του σώματος που υπαγορεύει η δασκάλα.
- Αναφερόμαστε στη φροντίδα του σώματός μας.
Διατροφή
- Αφού μιλήσαμε για υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, παίζουμε ένα παιχνίδι εμπέδωσης των γνώσεων μας. Δίνουμε στα παιδιά δύο καρτέλες, στη μία αναγράφεται η λέξη ναι και στην άλλη, η λέξη όχι. Δείχνουμε καρτέλες τροφών, ανάλογα με το τι πιστεύουν ότι κάποια τροφή είναι, σηκώνουν και την ανάλογη καρτέλα.
- Χρωματίζουμε τον πίνακα του ζωγράφου Αρτζιμπάλντο.
- Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο "οι Φαταούλες", μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και ποιες είναι αυτές που πρέπει να τρώμε και γιατί.
- Κατασκευάσαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.
- Ξεχωρίσαμε -αφού κόψαμε εικόνες τροφών- σε δύο πίνακες: στις υγιεινές και στις ανθυγιεινές.
- Εικονογραφήσαμε το παραμυθοτράγουδο "το καρότο και η αγκινάρα".
Στοματική Υγιεινή
- Αφόρμηση αποτέλεσε το βιβλίου του Ε.Τριβιζά "Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας". Μιλάμε για τα δόντια, τη χρησιμότητά τους και πως τα διατηρούμε υγιή και καθαρά. Κόβουμε ένα δοντάκι σε άσπρο κάνσον, από τη μια πλευρά ζωγραφίζουμε ότι το κάνει χαρούμενο και από την άλλη ότι το κάνει λυπημένο.
- Παίρνουμε πληροφορίες από τον οδοντιατρικό σύλλογο.
Αισθήσεις
Μιλάμε για τις αισθήσεις.
Όραση: τι βλέπουμε με τα μάτια μας; Όμορφα και άσχημα πράγματα, ζωγραφίζουμε όλοι μαζί μία όμορφη εικόνα.
Συζητάμε για τους ανθρώπους που δε βλέπουν και αντιλαμβάνονται τον κόσμο με τις υπόλοιπες αισθήσεις τους. Με κλειστά τα μάτια προσπαθούμε να μαντέψουμε, ποιος φίλος είναι απέναντί μας.
Γεύση: μέσα από πίνακες αναφοράς εντοπίζουμε τα αισθητήρια όργανα και τη λειτουργία τους. Μιλάμε για τα είδη των γεύσεων: γλυκό, πικρό, ξινό, αλμυρό, καυτερό. Επιλέγουμε την αγαπημένη μας γεύση και το αγαπημένο μας φαγητό.
Πειραματιζόμαστε. Κλείνουμε τα μάτια με μαντήλι και μαντεύουμε τι τρώμε και τι γεύση έχει: σοκολάτα, πατατάκια, ξύδι, αλάτι, ζάχαρη κα.
Κάνουμε έναν πίνακα, ζωγραφίζοντας δίπλα σε κάθε γεύση, τις τροφές ή τα φαγητά που αντιστοιχούν.
Ακοή: μιλήσαμε για την ανατομία του αυτιού και το ταξίδι του ήχου.
Παίξαμε τα εξής παιχνίδια: με κλειστά μάτια, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποιος φίλος μας απευθύνεται και ακούγοντας ήχους φωνών ζώων, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια είναι.
Όσφρηση: μιλήσαμε για τις ευχάριστες και δυσάρεστες μυρωδιές, με κλειστά τα μάτια προσπαθούμε να μαντέψουμε αντικείμενα από τη μυρωδιά τους (ρίγανη, κανέλα, οινόπνευμα, άρωμα, κρεμοσάπουνο κα).
Νηπιαγωγοί: Κουκουτσά Μαρία, Σανίδα Στέλλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου