1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΝΗΠΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Στόχος του πρώτου εργαστηρίου μας, η καλλιέργεια του
αλληλοσεβασμού, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, η ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικότητας, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της επίλυσης
προβλημάτων, η δημιουργικότητα.
1. ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ
"ΕΝΑ ΜΠΟΥΚΕΤΟ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ"
Δημιουργήσαμε με τα παιδιά της τάξης ένα πολύχρωμο και μυρωδάτο μπουκέτο από λουλούδια. Κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του πάνω στο λουλούδι, όπως επίσης και το αγαπημένο του παιχνίδι. Όλα τα λουλουδάκια - παιδιά, έγιναν στο τέλος της δραστηριότητας «ένα», ένα αγαπημένο σύνολο, ένα υπέροχο μπουκέτο από λουλούδια!
Μία ξεχωριστή φίλη, η φίλη μας η Δώρα, μία κούκλα-μασκότ, επισκέφθηκε την τάξη, για να μας αφηγηθεί την ιστορία της. Η Δώρα αντιμετώπιζε μία σειρά από δυσκολίες (προβλήματα λόγου, κινητικά προβλήματα κτλ) τα οποία τα παιδιά καλούνταν να τη βοηθήσουν να τα διαχειριστεί, μέσω της ενσυναίσθησης, της υπέρβασης προκαταλήψεων και της κατανόησης της διαφορετικότητας.
Ε ΕΣΥ ΚΑΙ ΓΩ ΜΑΖΙ
Σ" "ΣΟΦΙΑ Η ΑΓΕΛΑΔΙΤΣΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ"
Διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι «
Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια», στο οποίο θίγεται το ζήτημα της ταυτότητας,
της ένταξης στην ομάδα και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, κλήθηκαν να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία, μέσα από συζήτηση και να αποδώσουν τις προτάσεις τους μέσα στις ζωγραφιές.
"Ο ΠΥΡΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ"
Δημιουργήσαμε στην τάξη πύργο με τουβλάκια, όσα και τα παιδιά της τάξης μας. Σε κάθε τουβλάκι ήταν γραμμένο και το όνομα του κάθε παιδιού της τάξης, ή το αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε συμμαθητή μας. Τα παιδιά κλήθηκαν να συζητήσουν αλλά και να δουν βιωματικά πόσο σημαντικό είναι το κάθε τουβλάκι (μέρος της ομάδας) για την ισορροπία του πύργου. Τέλος, είδαν με βιωματικό τρόπο, ότι αν φύγει ένα κομμάτι του πύργου, αυτός θα γκρεμιστεί.
1.
Ο
Ο Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
Μέσα από κατασκευές, ομαδικές και ατομικές εργασίες, κατανοήσαμε την ταυτότητά μας, τα ενδιαφέροντα, την μοναδική ύπαρξή μας, τις ομοιότητες με τους συμμαθητές μας, αλλά και τις διαφορές μας.
1. Ο ΕΥΑΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
"Η ΚΟΥΡΤΙΝΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ"
Στα πλαίσια κατανόησης του εαυτού μας και της
σχέσης μας με το περιβάλλον και την τάξη μας, δημιουργήσαμε την «κουρτίνα της
αγάπης». Τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους
φίλους τους. Οι καρδιές ενώθηκαν και έφτιαξαν την
«κουρτίνα της αγάπης».
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΟΥ
"ΕΛΜΕΡ"
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο «ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ». Βασισμένοι σε αυτό το βιβλίο, δημιουργήσαμε την εικόνα του σε παζλ δύο κομματιών. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και κλήθηκαν να ζωγραφίσουν το κάθε κομμάτι του με τον δικό τους τρόπο. Στο τέλος τα δύο κομμάτια του ΕΛΜΕΡ έγιναν ΕΝΑ και τα παιδιά είδαν στην πράξη πώς η ατομική προσπάθεια μπορεί να γίνει ομαδική.
1.
Ατομικές ταυτότητες με τα στοιχεία των παιδιών |
"ΖΑΜΠΝΤΕΡΦΙΛΙΟ"
Γνωρίσαμε στην τάξη τον "Ζαμπντερφίλιο", ένα διαφορετικό ζώο που έψαχνε για φίλους, αλλά κανένα άλλο δεν επιθυμούσε να του κάνει παρέα... γιατί απλά ήταν "παράξενο", ήταν δηλαδή διαφορετικό από τα άλλα. Συζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε την ιστορία του. Αναρωτηθήκαμε τι θα συνέβαινε αν ένας άλλος "Ζαμπντερφίλιο", στη δική μας ζωή, ζητούσε να γίνει φίλος μας. Καταγράψαμε τις ιδέες μας σε ένα ψηφιακό πίνακα και παίξαμε κουκλοθέατρο την ιστορία του παράξενου φίλου μας.
Ψηφιακοί εννοιολογικό χάρτες με τις ιδέες των παιδιών στο ενδεχόμενο εμφάνισης ενός "Ζαμπντερφίλιο" στην τάξη μας.
Καθώς πλησιάζαμε στον εορτασμό των Χριστουγέννων το εργαστήριο έκλεισε με μια δράση προσφοράς "Δώρων αγάπης" στα παιδιά που φιλοξενούνται στον ξενώνα "Το Σπίτι της ΑΡΣΙΣ". Τα νήπια κατασκεύασαν ομαδικά κάρτες και έγραψαν τις ευχές τους το καθένα ξεχωριστά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου