Το συμβόλαιο της τάξης μας!
Μία από τις πρώτες δράσεις κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι η διεργασία συμβολαίου που αφορά στη συμπεριφορά μας στη σχολική τάξη. Αξιοποιείται για την ανάπτυξη της υπευθυνότητας και για την κατανόηση ότι οι ανθρώπινες σχέσεις διέπονται από κανόνες και απαιτούν πειθαρχία. Αφού κουβεντιάζουμε και συμφωνούμε τους κανόνες που θα συμπεριλάβουμε στο συμβόλαιο, ο καθένας διακοσμεί το δικό του χεράκι το οποίο αποτελεί και την υπογραφή του.
Ομαδική εργασία. Κάθε παιδάκι διακοσμεί με τον δικό του τρόπο ένα κομμάτι χαρτί και όλα τα κομμάτια ενώνονται και συνθέτουν το χαλάκι της παρέας μας.
Φεύγοντας από το ¨Εγώ", βαδίζουμε στον δρόμο του "Εμείς"!!
Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά τη δύναμη της ομάδας αλλά και να μάθουν να δουλεύουν συνεργατικά για την εκπλήρωση κοινού στόχου εφαρμόσαμε το πρόγραμμα που προτάθηκε από το Νηπιαγωγείο Συβότων (Μάρκου Ουρανία, Τσοπόκη Μαρία) Φεύγοντας από το ¨Εγώ", βαδίζουμε στον δρόμο του "Εμείς"!!. Παρακάτω ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις δράσεις του προγράμματος που πραγματοποιήσαμε.
Παιχνίδια συνεργασίας. Τα παιδιά σε ζευγάρια προσπαθούν όσο πιο γρήγορα μπορούν να εκπληρώσουν τον κοινό στόχο: να κρεμάσουν όσο περισσότερα μανταλάκια μπορούν!!!
Κινητικό παιχνίδι "Οι δύο φίλοι¨. Κάθε φορά που γυρίζει ο τροχός το παιδί "σκύλος" γίνεται ζευγάρι με το παιδί "γάτα" και προσπαθούν μαζί να εκτελέσουν την κίνηση που βλέπουν.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Ανατίθεται στην ομάδα η σύνθεση ενός παζλ. Τα παιδιά συνεργάζονται προκειμένου να συνθέσουν, να ζωγραφίσουν, να κολλήσουν και να δώσουν όνομα στην εργασία τους. Ορίζουν το παιδί που θα παρουσιάσει το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους στην ομάδα.
Χέρια σαν και αυτά- Locomondo. Ακούμε το τραγούδι και σχολιάζουμε τους στίχους του. Έπειτα διαβάζουμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουν". Με βάση τους στίχους του τραγουδιού και το νόημα του βιβλίου τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και ζωγραφίζουν όσα πρέπει να κάνουμε με τα χέρια μας αλλά και όσα δεν πρέπει.
Η ομάδα παρουσιάζει την εργασία της. |
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα όμορφα πράγματα που φτιάχνουν με τα χεράκια τους. |
Διαβάζουμε το βιβλίο "Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν" και στόχο έχουμε να μάθουν τα παιδιά να σκέφτονται και να επιλέγουν τι λέξεις που θα χρησιμοποιήσουν. Εκπαιδεύονται να αντιδρούν με θετικό τρόπο σε κάτι άσχημο που θα ακούσουν και να ζητούν " Συγγνώμη", όταν με τα λόγια τους στενοχωρούν κάποιον. Κατηγοριοποιούμε τις λέξεις στο βάζο και στο σακί ανάλογα με τον τρόπο που λειτουργούν.
Πρόγραμμα παρέμβασης που σκοπό είχε τη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και την ενίσχυση των σχέσεων όλης της ομάδας καθώς και την κατανόηση των κανόνων συνύπαρξης και συνεργασίας
"Ο εγωιστής γίγαντας"
Ακούσαμε την αφήγηση του παραμυθιού και μέσα από την ανάλυσή του καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο εγωισμός οδήγησε τον γίγαντα στη μοναξιά και πως κατάφερε να ομορφύνει τη ζωή του μόνο όταν έμαθε να αγαπά και να εμπιστεύεται. Αξιοποιήσαμε τις όμορφες δράσεις που προτείνονται ΕΔΩ και αναφερθήκαμε στο μήνυμα της Ανάστασης του Χριστού που είναι η αγάπη προς τον συνάνθρωπο μέσα από μικρές καθημερινές καλές πράξεις. Στο τέλος ζητήθηκε από τα παιδιά να συνθέσουν τα κομμάτια του πάζλ και παράλληλα να σχηματίσουν τη λέξη ΓΙΓΑΝΤΑΣ.
Για το βιβλίο αυτό συνεργάστηκαν και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας. Οι μαθητές και μαθήτριες του ενός έγραψαν το κείμενο και του άλλου το εικονογράφησαν. Η φιλία μέσα από τα μάτια των παιδιών.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να το δείτε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου