Το βιβλίο που διαβάσαμε για να ξεκινήσουμε την ενασχόληση μας με την εποχή που διανύουμε, τον χειμώνα : " Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ".
Συνθέτουμε λέξεις του χειμώνα : μπότα, σκουφί, χειμώνας, χιόνι. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι λέξεις αποτελούνται από μικρότερες μονάδες τα γραφήματα.
Κουβεντιάζουμε πάνω στον πίνακα του Ο. Φωκά " Το παγωμένο ρυάκι " . Τι απεικονίζει ; Τι χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος; Ποιός να είναι άραγε ο τίτλος του;
Εντοπίζουμε χαρακτηριστικά της εποχής: φρούτα, ρούχα, σπορ κ.α. απαντώντας σε γρίφους.
Μετατρέπω τις παλάμες του χεριού μου σε χειμωνιάτικο τοπίο.
Αντίθετες λέξεις. Παίζουμε ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι με τα στεφάνια, όπου τα παιδιά ακολουθούν εντολές με αντίθετη έννοια π.χ. μπαίνω στο στεφάνι - βγαίνω από το στεφάνι, βαδίζω αργά - βαδίζω γρήγορα, σηκώνω το στεφάνι ψηλά - κατεβάζω το στεφάνι χαμηλά κ.α.
Εικόνες με χειμωνιάτικο θέμα και αντίθετες έννοιες. Τα παιδιά βρίσκουν τα αντίθετα ζευγάρια.
Το ίδιο παιχνίδι με το προηγούμενο αλλά με διευρυμένο (εκτός χειμώνα) περιεχόμενο.
Κλασικό τμήμα, τμήμα ένταξης.
Νηπιαγωγοί: Μαρία Κουκουτσά, Χρύσα Γραμματικοπούλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου