- Συζητάμε για τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους. Τις αναγνωρίζουμε σε καρτέλες και τις βάζουμε στη σειρά. Αντιστοιχούμε τις λέξεις με τις εικόνες.
- Φτιάχνουμε το δικό μας βιβλίο εποχών, ζωγραφίζοντας την κάθε εποχή. Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγραφίζουν με τη σωστή σειρά τα σύμβολα των εποχών, βλέποντας την ακολουθία.
- Δουλεύουμε με τα παιδιά τις έννοιες ενικός-πληθυντικός (ένα - πολλά). Μετά από παραδείγματα όπου λεκτικά περιγράφουν αντικείμενα, ζωγραφίζουν σε ένα φύλλο χαρτί -χωρισμένο στη μέση- από τη μια πλευρά το ένα και από την άλλη τα πολλά.
- Μια ακόμη γλωσσική δραστηριότητα που τους αρέσει πολύ: "παντρεύουμε" δύο λεξούλες και βγάζουμε μία άλλη -εδώ δουλεύουμε με σύνθετες λέξεις από το σύννεφο και το χιόνι. Έπειτα τα παιδιά συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας, ζωγραφίζοντας την παραγόμενη λέξη.
- Ζώα σε χειμερία νάρκη: αφού συζητήσουμε για το ποια είναι και τι ακριβώς κάνουν παίζουμε τα δικά μας παιχνίδια. α) Σε ερωτήσεις που κάνει η νηπιαγωγός ( του στυλ: η αρκούδα κοιμάται το χειμώνα;) τα παιδιά πρέπει να σηκώσουν ένα από τα δύο καρτελάκια που κρατούν και γράφουν σωστό ή λάθος. β) Ενώνοντας τις αριθμημένες κουκκίδες σε μια φωτοτυπία, αποκαλύπτεται η αρκούδα που κοιμάται στη φωλιά της. Μπορείτε να δείτε εδώ και τις δράσεις μας με την περιβαλλοντική οργάνωση "Καλλιστώ" για την καφέ αρκούδα.
Ολοήμερο τμήμα 1, νηπιαγωγοί: Μαρία Κουκουτσά, Σανίδα Στέλλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου