Μετάφραση

Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2015

Nερό και άλλα πολλά!!


Μιλήσαμε για το νερό και τις χρήσεις του. Που υπάρχει, τι το κάνουμε, μας είναι άραγε χρήσιμο;




  • Παρατηρώντας την υδρόγειο, το χάρτη της Ελλάδας  και διάφορες εικόνες από το διαδίκτυο, κάναμε μία πρώτη προσέγγιση στις έννοιες της θάλασσας, του ωκεανού, της λίμνης, του ποταμού, του καταρράκτη. Τα παιδιά βοηθούνται να κατανοήσουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μας αποτελείται από νερό.


Τα παιδιά φτιάχνουν τους δικούς τους χάρτες, βάφοντας μπλε όπου υπάρχει νερό και πράσινο-καφέ όπου υπάρχει στεριά.


Το ν του νερού: βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από αυτή τη φωνούλα και το γράφουν όπως μπορούν.





Παίζουμε νεροσκυταλοδρομίες



  • Κάνουμε το γνωστό πείραμα: βράζουμε νερό σε ένα μπρίκι και με τη βοήθεια του καθρέφτη εξηγούμε στα παιδιά την εξάτμιση.








  • Διαβάζουμε το βιβλίο "Πέφτει-πέφτει η σταγόνα" 


και φτιάχνουμε τον κύκλο του νερού σε μόμπιλε.




  • Ακούμε την ιστορία του νερού από την παραμυθού Ανθή Θάνου.




  • Διαβάζουμε το ποίημα του Ζ.Παπαντωνίου: "Από που ΄σαι ποταμάκι;" Αφού το αναλύσουμε με τα παιδιά, ζωγραφίζουν με λαδοπαστέλ τις εικόνες του ποιήματος.




  • Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες και κάνουν 4 αφίσες νερού: θάλασσα, ποτάμι, λίμνη και ένα σύννεφο. Χρησιμοποιούν σφουγγάρι και τέμπερα. Αφού στεγνώσουν ζωγραφίζουν επάνω με μαρκαδόρους.




  • Χορέψαμε το "ένα νερό κυρά-Βαγγελιώ"




  • Κάναμε πειράματα με το νερό: βάλαμε στην κατάψυξη διάφορα υγρά όπως νερό, αλατόνερο, ξύδι, υγρό σαπούνι, λάδι και την επόμενη μέρα βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για το αν πάγωσαν ή όχι. Επίσης ασχοληθήκαμε με υλικά που διαλύονται, βυθίζονται ή επιπλέουν.




  • Παίξαμε ένα παιχνίδι-παντομίμα, με τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά γίνονται ήλιος, σύννεφο βαρύ, βροχή, λίμνη, ποτάμι, θάλασσα.



Και το πρόγραμμα για το νερό συνεχίζεται....

Ολοήμερο 1, νηπιαγωγοί: Μαρία Κουκουτσά, Σανίδα Στέλλα

2 σχόλια: